Lucia avklarad

Ytterligare ett kliv närmare jul. Nu är lucia avklarad. För mig som lever med sorg och förlust så är dessa högtidsdagarna en utmaning att ta sig igenom. Men jag tar en i taget.

Igår var jag på ett föredrag som handlar om ”Att vara kapten på sin egen båt” dvs att vara kapten och den som styr i det egna livet. Det handlade om att vara aktiv, att inte vänta in vackert väder utan att agera i alla lägen och inse att det är en del av livet. Det var mycket inspirerande och bra. Det hela avslutades med ett lucia-mingel med glögg, skinkmacka och luciatåg.

Visste inte hur jag skulle se på luciatåg i år men det gick bra. En stor fördel var att de medverkande i tåget var 50+are, dvs jag slapp utsättas för små söta barn. Det var skönsång och blev en trevlig stund.

Passade på att köpa julkort och lite annat innan jag for hem igen och la mig på soffan. Då slog migränen till. Jag var helt utslagen under några timmar. Gissar att det handlar om anspänning som släppte. Det får man kanske räkna med.

9 thoughts on “Lucia avklarad

  1. Sorgeåret är ju speciellt, går inte att komma undan. Du tar kommandot till viss del, lyssnar in andra delen. Tror det är bästa sättet, inte gå in i sorgen fullständigt hela tiden utan låta det ta en bit i taget. Sådan grupp som du deltar i låter om väldigt nyttiga.

Kommentera

