Kaffestund

Majsolen skiner lite svagt denna lördagsmorgon. För mig är det tidig morgon. Min helgkurs startade redan i gårkväll men jag har inte kommit dit än. Det är ingen riktig brådska heller. De är få lektioner denna helg så ingen märker om jag är där eller ej. Jag ska snart åka dit men behöver skriva av mig lite först.

I tisdags hände några, för mig personlig, trista saker på jobbet. Det blev krishantering som pågick en bra bit in på kvällen. Eftersom det på sätt och vis handlar om mig personligen så blir det även många tankar och känslor i. Vid ett tiden på natten hade jag visserligen kommit i säng, men inte mejlen fortsatte att komma så jag klev upp för att säng av ljudet. Det dröjde innan jag somnade.

Kl 4 ringde alarmet igen. Jag behövde gå upp för att åka till flygplatsen. Knappast utsövd men jag ville inte missa flyget. Den här resan gick till Amsterdam. Det gick bra ända fram till flygplatsen i Amsterdam. Där tog jag på något sätt fel tåg och hamnade långt ute på landsbygden. Det tog mig över en timme att komma rätt. Fy vilken trist upplevelse.

I Amsterdam har jag mest sett kontor. Vi hade jättebra möte och jag är glad att jag har mina chefskollegor, särskilt i jobbiga stunder. Under en middag på kvällen såg jag i alla fall lite av staden. Det var varmt 20-25 grader och riktig sommarkänsla.

Inte heller hemresan var problemfri. I vårt gäng, som skulle till fem olika orter i Europa, fick flera inställda flyg och vi andra fick upptäcka föreningar. Jag fick sitta länge på flygplatsen och när vi väl landade på Arlanda hade tågen hem slutat gå. Det blev att ställa sig i en lång taxikö. Skönt att komma hem i alla fall.

Fredagen blev ännu jobbigare än tisdagen. Jag skulle helst bara vilja sätta mig ner och gråta men så kan man ju inte göra. Så jag jobbade på men, som sagt, missade fredagskvällens kurs.

Det var ingen större förlust eftersom jag även missat mejl om att lärare inte kommer att delta i kursen. Det är typ självstudier och grupparbeten i helgen. Därför behövde jag inte stressa dig i går och kan ta mig en kopp kaffe innan jag sätter mig i bilen. På så sätt fick jag skriva av mig lite. Kanske inte så intressant för andra, men skönt för mig.

8 tankar på “Kaffestund

1. Det låter väldigt jobbigt det du går igenom. Hoppas ditt jobb kan erbjuda hjälp till dig. Även en chef behlöver stöd.
    Det här med att ta fel tåg hände mig i Tokyo när jag skulle möta min son. Vilken mardröm att upptäcka att man bara åker längre och längre iväg och inte veta när man kan gå av och förhoppningsvis komma rätt. Men vi hittade varandra till slut.

• Tack för omtanke. Jag har en fantastisk chef. Vi stöttar varandra i det här och han är väldigt duktig i det. Vi delar allt, öppet och ärligt.

Visst blir man stressad när det blir fel. Men jag kunde åtminstone läsa skyltar. I Japan är det svårare.

2. Nog kan man sätta sig ner och gråta, men inte på jobbet precis. Kanske vid hemkomsten.
    Du får glädja dig åt att du har sol idag. Vi har regn.
    Hoppas din helg blir bra!

• Har varit ute och gått i dag och upptäckt våren; vitsippor, gullvivor och midsommarblomster. Lite mulet men nu på sena eftermiddagen har solen kommit fram igen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.