Är det något fel på min tankeförmåga idag

Idag har jag skrämt mig själv en aning. Jag undrar hur jag mår, eller rättare sagt hur min hjärna mår. Kanske är den trött.

Efter en fortsatt irriterande förmiddag men strul och urusel dialog med en lärare så bestämde jag mig för att bjuda mig på lunch. Jag hade läst om en restaurang, inte så långt från mig, som jag blev nyfiken på. Jag tog bilen. Och körde nästan vilse. I min egen hemkommun. Jag var helt fel, fick vända och insåg senare mitt totala misstag. Fattar inte hur jag tänkte.

Hittade restaurangen, klev in och läste matsedeln. Frågade servitrisen om vad hon rekommenderade. Hon tittade ganska frågande på mig. Sedan sa hon att de enbart har buffé där alla rätter finns. Jag kände mig ganska så korkad och försökte skratta bort min dumhet. Vad annat kan man göra när hjärnan inte tycks fungera.

Hittade hem igen (tur!) och har försökt undvika kontakt med andra för att inte göra fler uppenbara misstag. Är ju rädd för min egen dumhet. Ibland är det nog bäst att dra en filt över huvudet. Kanske att både jag och hjärnan behöver vila.

4 thoughts on “Är det något fel på min tankeförmåga idag

Kommentera

