Folkflöde

I går morse skulle jag träffa en kollega vid T-centralen. Vi skulle träffas 08.20 men jag var där tidigt och fick stå och vänta. Jag stod och studerade flödet av folk som var på väg från centralen och ner i tunnelbanan och ett lika stort flöde av människor som kom upp från tunnelbanan. Alla stressade.

Såg en kvinna med kryckor och det så verkligen svårt ut. Och när jag såg en man med blindkäpp, så undrade jag hur han vågade. Många bar sina små hundar och det kändes klok.

Tänkte en hel del på säkerheten. Insåg att utrymmet är för trångt om något skulle hända. Tänkte att vi får hoppas att inget händer.

Tänkte att när jag själv får välja mötesplats, så väljer jag en annan.

2 thoughts on “Folkflöde

Kommentera

