Det kommer att ta tid

Den här eftermiddagen och kvällen har jag suttit fast framför tv och jag följer alla nyhetssändningar om händelsen i Stockholm. Därtill följer jag allt jag kan via media och sociala medier. Har sökt kontakt med vänner och även sett att allt fler visa på facebook att de är i säkerhet.

Jag tänker på vad som hänt och vad som kunde ha hänt. Det kommer att ta lång tid innan jag kan smälta det här. Självklart går tankarna till alla som är ber berörda än jag.

Samtidigt som jag är otroligt tacksam för att jag inte var där när det hände, så kan jag inte låta bli att fundera på vad jag tänkte när jag stod utanför Åhléns och valde om jag skulle gå en tur längs Drottninggatan eller gå via Åhléns och åka hem. Uppenbarligen fattade jag rätt beslut men jag vet inte varför. Normalt sett spelar det ju ingen roll. Idag gjorde det allt.

11 thoughts on “Det kommer att ta tid

  1. Vilken tur att du valde att gå hem. Fick en ordentlig klump i magen när jag fick nys om det hemska, var på väg hem från skolan och blev så rädd och så ledsen. Fint att du kan använda dina ord till att bearbeta det här!

Kommentera

