Tärande aktiviteter

I natt sov jag riktigt dåligt och det blev inte så många timmars sömn. Ett skype-möte med start kl 07.00 gjorde inte saken bättre men som tur är så kan jag ha möte i pyjamas. När möte var klart satt jag och pluggade en stund innan det var dags att bege sig ut i vinterkylan.

Min dator är nu undersökt och jag fick ett prisförslag som nästan fick mig att svimma. Min tanke är nu att försöka få över filerna till en annan dator. Vid mina senaste besök hos servicebutiken, har det varit supersvårt att hitta parkering vilket tär på mitt humör. Men det finns gott om alternativ med kollektivtrafiken och idag tog jag bussen dit. Till min glädje stannade den nästan precis utanför dörren till servicebutiken.

Mindre glädjande var att dörren var låst. Det var stängt pga inbrott. Min första tanke; Hoppas att ingen blivit skadad. Min andra tanke: Undrar om min dator finns kvar och i ett skick som går att rädda filerna. Min tredje tanke: Vad är det för tjuvar som försöker stjäla trasiga prylar?

Min färd gick vidare in mot stan och till Naprapathögskolans klinik. Jag har problem med en arm och tänkte testa deras hjälp. De har både naprapater och massörer och jag tror att de gör bra undersökningar. Min ”terapeut” var muskulös och ställde massor av frågor och antecknade flitigt. Jag fick göra olika övningar. Sedan började han leta efter problem. Och det hittade han. Fy tusan så ont det gjorde. När han var klar med diagnosen ville jag gå men då skulle han börja behandlingen. Det var ingen lek. Jag försökte slappna av men nej, det gick bara inte. Gick inte att ligga still när kan tryckte och masserade. Jag var så glad när han sa att tiden var slut. Har nog aldrig klätt på mig så snabbt. Ny tid är bokad nästa vecka.

Efteråt var jag vimmelkantig. På min lista stod en hel del ärenden samt kaffeprovning men jag åkte direkt hem. Där slocknade jag på soffan. Axeln där mannen terapeuten masserade är fortfarande varm och öm. Någon nytta gör det säkert. Men nu vill jag vara ha en lugn kväll.

6 tankar på “Tärande aktiviteter

  1. Pingback: Oväntat resultat | På Gång

  2. Jag har tidigare gått hos en naprapat då jag hade en låsning i rygg och nacke. Med tiden lärde jag mig att inte ha något inbokat efter det besöket. Jag var helt slut och åkte bara hem.
    Så jag förstår att du hoppade över dina göromål. 🙂

  3. Pingback: Nya blåmärken | På Gång

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.