Springfloden

Springfloden av Cilla och Rolf Björlind har underhållit mig under en tid. Det var länge sedan jag fick rekommendationen om boken och jag har missat att den gått som serie på tv. Nu är jag igenom boken.

En polisstudent tar sig an en sommaruppgift och börjar titta på ett gammalt olöst mordfall. Hon är handlingskraftig och nyfiken och sätter fart. Hennes energi för även andra att agera. Det händer saker hela tiden, alltid spännande och något som får mig att vilja fortsätta läsa.

Å ena sidan, kan jag tycka att studenten har extrem tur som hamnar rätt mest hela tiden. Det är ganska mycket som inte är så sannolikt. Samtidigt är det så intressant och spännande att jag har överseende med det.

Jag gillade den här boken och kommer att läsa fler av samma författare.

5 thoughts on “Springfloden

  1. Boken har jag inte läst men jag såg tv-serien. Bra men jag retade mig lite på hennes naiva inställning. men det var kanske tur – det hade blivit en långkörare annars. 😀 Det ska väl komma mer av den sortens serie vill jag minnas. Många bra skådespelare i serien.

Kommentera

