Full fart

Långt in på dagen kände jag mig verkligt nyttig. Jag sitter lugnt och metodiskt med mitt studerande, lyssnar på lektioner och skriver rapporter. Hann med en fantastisk promenad i kyligt höstväder som piggade upp rejält. Sedan gjorde jag min fin inför kvällens möte i bokcirkeln Bokslukarna.

Men innan mötet skulle jag ha ett kort Skype-möte med mina studiekamrater. Trodde jag. Men det blev inte alls kort och jag fick väldigt mycket mer att göra. Jag missade min bokcirkel och får sätta fart för att få fram flera dokument som måste finnas framme innan imorgon bitti.

Det här sliter i mig. Jag har inget emot att jobba hårt, även med skolarbete, och jag inser att jag har en viktigt roll för mina studiekamrater. Men jag ogillar att jag inte förutsett detta och att det går ut över min bokcirkel. Jag älskar ju våra diskussioner och vill inte missa våra träffar.

Så nu har jag skrivit av mig detta och kan sätta igång med arbetet igen. Kan ju unna mig en kanelbulle imorgon som lön för mödan. Det blev ju ingen idag.

7 thoughts on “Full fart

Kommentera

