Frukost

I mer än 25 års tid har jag haft problem att äta frukost. Det har mest skett sporadiskt, kanske en macka på vägen. Jag har testat massor av olika knep, olika frukostar mm. Inget har fungerat längre än någon dag.

Nu har jag ätit frukost varje dag i fem månader. Det är ungefär samma frukost varje dag; fil och granola. Det som varierar är vilken fil jag väljer, oftast A-fil, och granolan. Efteråt får jag en kopp kaffe. Det fungerar hur bra som helst.

Hemligheten är inte vad jag äter utan att jag har tid att äta. Så enkelt var det.  Efter fem månader vågar jag tro att jag skapat en ny vana. Jag är glad och nöjd!

14 thoughts on “Frukost

  1. Tiden har väldigt stor betydelse för vad man hinner äta. Mitt i veckan känner jag ofta en stress på morgonen och min frukost blir därefter. Tyvärr…

  2. Jag försöker få i mig halv portion Havre/Quinoagröt med lite lingon på. Det är svårt med frukost – kan inte minnas att det var så förr – kommer det med åldern tro? 🙂

Kommentera

