Jogga i Visby

En vecka i Visby i jobbsammanhang innebär att jag haft lite mindre tid än vanligt för mina intressen. Att motionera behöver jag dock alltid göra, oavsett var jag är, så joggingkläder och skor var givna i packningen.

124Det började inte särskilt då jag anlände till ett Visby i ösregn. Det lockade inte till att utforska staden. Sedan satte alla aktiviteter i gång med full fart. Jag har gått upp ovanligt tidigt hela veckan och kommit i säng ovanligt sent. Jag har varit på massor av seminarier runt om i Visby, vilket inneburit att jag har gått väldigt mycket. Och då Visby innebär nivåskillnad och kullersten, har ben och fötter fått jobba hårt. Så när joggingturerna väl blev av, var det inga sköna upplevelser. Benen var tunga och slitna och det var ingen energi i joggingen.

Dagen för hemresan gick jag upp ännu tidigare, trots att det var lördag, för att hinna med en joggingtur som jag längtat efter. Rundan går både i skog och längs havet och är alldeles underbar. Jag har promenerat där tidigare. Tyvärr bodde jag på andra sidan av ringmuren så det var ett par kilometer innan jag ens om fram till starten. En skön powerwalk som uppvärmning, tänkte jag. Sedan började jag jogga. Det var tungt att komma igång men sedan blev det lättare. Det var härligt. Jag hade inte tänkt att ta hela runda men nu råkade det bli så i alla fall. Jag hade ingen riktigt koll på var jag borde vända och när jag väl gjorde det hade jag varit ut i mer än en timme, vilket förstås innebar att det var lika långt hem. Aj, aj, det var ju inte min mening att rundan skulle bli mer än en mil. Och för att hinna tillbaka var jag tvungen att jogga lite längre eftersom det trots allt går fortare än att gå. Nästa två timmar tog rundan. Och vackert var det!

111118125

 

 

 

 

 

5 tankar på “Jogga i Visby

    • Absolut. Den första rundan förbi återvinningsstationen var inte lika inspirerande. Men den senare var definitivt ansträngningen att gå upp klockan sju en lördagsmorgon. Även om den blev för lång.

  1. Pingback: Vin och glass | På Gång

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.