Hemma bäst

Efter sex dagars bortavaro så är jag så glad att vara hemma igen. Min dator, min fåtölj och snart väntar min egen säng. Jag har visserligen inte varit längre bort än hos mina föräldrar men det räcker för mig. Jag behöver min frihet och är mätt på att umgås med andra dygnet runt.

Det har varit föreberedelse för 140 års kalas, dvs för att fina mina föräldrars respektive 70 år-dag. Det var visserligen två år sedan pappa fyllde men han har varit för sjuk för att ha en riktig fest. Nu blev den av. Och jag var den flitiga slaven som fick allt att fungera.

Har även hunnit med ett konfirmationsfika hos en väninna och ett 70-årsfirande på mammas födelsedage. Inte så konstigt att jag är trött idag. Tur att det snart är helg!

7 thoughts on “Hemma bäst

Kommentera

