Ond ankel

Något hände. Jag skuttade som vanligt ned för en trappa när det kändes fruktansvärt fel i vänster ankel. Och ont gör det. Ganska snart insåg jag att foten svullnat upp.

Nu är jag hemma, sitter med foten högt och surar över värken och den volym foten fått. Jag tycker ju inte att jag gjorde något som orsakat denna smärta. Hoppas på att svullnad och värk ska försvinna. Men att bara leva på hoppet är inte min livsfilosofi. Ska det hända något, brukar det krävas att jag själv tar tag i problemet. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Mer än att vänta.

Hoppas väntan blir kort. Mycket kort.

7 tankar på “Ond ankel

  1. Pingback: Bättring | På Gång

  2. Pingback: Ny inspiration | På Gång

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.