Dikter av Sylvia Plath

”Dikter” av Sylvia Plath är ett urval av hennes dikter som sammanställts i en bok. Det är dikter både från de diktsamlingar som kom ut när hon levde och de som kom ut efter hennes död.

Jag tog lite tid på mig att läsa, och har nu läst hela. Det är egentligen inte så att läser en diktsamling från pärm till pärm men har faktiskt börjat med att göra denna typ av genomläsningar för att sedan gå tillbaka och läsa de dikter som betyder något för mig.

Här var jag utanför min komfortzon. Hade svårt att ta till mig dikterna. Och kanske säger det mer om mig, var jag är i livet just nu – än om dikterna. Ändå intressant läsning.

4 tankar på “Dikter av Sylvia Plath

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.