Min regnhatt

För några år sedan köpte jag mig en hatt/mössa som är vattenavvisande. Den gick under namnet regnhatt i hattbutiken där jag hitta den. Det är svart i quiltat tyg som håller formen bra. Regnet når aldrig igenom och på insidan finns skönt fleecetyg. Den lilla skärmen håller ansikte och glasögon torra. Hatten/mössan är även lätt att stoppa ner i väskan (inte hård som en hatt). Den är fantastisk och eftersom jag håller huvud och ansikte torrt klarar jag trist väder bättre än med vanlig mössa. Hatten har räddat mig och mitt humör många gånger då vandringar och promenader blir betydligt mer behagliga. Det finns bara en hake. Den är inte särskilt snygg.

Men höstas hände något. Butikerna fylldes med hattar i liknande former. Trendnissar går runt på stan i liknande modeller och när jag i början av året överlevde den skånska vintern tack vare min hatt, så var det ingen som reagerade på min huvudbonad, tvärtom smälte den in i modebilden. Och igår när jag såg på Melodifestivalen och såg Dannys mössa så känner jag att min regnhatt är riktigt snygg.

14 tankar på “Min regnhatt

      • Spelar golf! En inbiten fantast räds inte lite regn. Inte för att jag spelar men jag har noterat att golfbutikerna har bra kläder som funkar väldigt bra vid även andra utomhusaktiviteter. Så även ridsportbutikerna.

      • Jag trodde de var rädda om golfbanan, att det finns regler för när man får vara där och inte. Att hästarna skadar stigar vid regn, det vet jag som vandrar.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.