Fy för flyg

Mitt förstahandsval för transportmedel är tåg. Det finns väldigt många skäl för det. Men när tågbiljetterna är slut så får man välja annat. För mig blev det flyg och det ångrar jag.

Det är rejält stökigt på Arlanda. Trångt, stressigt och svårt att hitta rätt. Jag blev dirigerad att gå in via terminal 5 eftersom det stod så på boardingkortet men det visade sig att jag skulle resa från 4: an. Den är nyöppnad men butikerna har inte kommit igång dvs svårt att fika. Och vi var många fikasugna eftersom man ska vara där i god tid.

När vi äntligen kom på planet hände inte mycket. Vi fick sitta en bra bit över en timme innan vi kom iväg. Det fanns ingen personal som kunde hantera bagaget. Vi blev förstås jättesena och när jag kom fram fanns ingen buss så det blev taxi.

Nästa gång ska jag boka tidigt så att jag får min tågbiljett. Flyg är alldeles för krångligt och obekvämt.

6 tankar på “Fy för flyg

  1. Det är inte klokt hur det blivit, Sverige har blivit ett köernas land. Nu åker jag inte så mycket utomlands så jag väljer alltid tåg. Jag bor ju i södra Sverige och man kan t ex åka tåg till Berlin lätt härifrån. Fast jag åker mest åt andra hållet, upp till Stockholm.

    • Det känns som att vi kan bättre, just nu går utvecklingen åt fel hål med sämre service, och faktiskt sämre säkerhet. För mig blir det tåg framöver.

  2. Såg det på nyheterna att det är fullt med folk på Arlanda. De pratade om hur kaosartat det är där. Bra du kom fram till sist.
    Boka tågbiljett i tid, det går ju bara om man vet tidigt att man ska iväg. Hoppas du lyckas nästa gång!

    • Jag tycker att mediarapporteringen fokuserat på köerna men det är så mycket mer inte alls är bra på Arlanda, och som inte fungerar. Så trist. De kan bättre.
      Jag har ofta framförhållning men kan bli ännu bättre.

  3. Tyvärr är det verkligen kaos på Arlanda nu och jag hoppas verkligen att de får rätsida på organisationen igen. Det är knappas rimligt att resenärer som följer anvisningarna till punkt och pricka ändå missar sina flyg.
    För min del är det oftast destinationen som avgör valet av transportmedel men även resans längd påverkar.
    Hoppas det fungerar bättre när du ska åka hem.

    • Arlanda är en plats jag gärna undviker.
      Visst har destination och längd på resan betydelse. Jag tycker tåg fungerar utmärkt i Sverige och norra Europa. Vill gärna resa med tåg i Europa på semestern, men har svårt att hinna i jobbresor. Har en tidigare kollega som åker tåg från Bangkok och det känns långt.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.