Bryderier

Har två frågor som förbryllar mig i dessa tider: OH-plats och sportnyheter.

När jag för några veckor sedan såg uppfinningsrikedomen att göra skyddsvisir av OH-plast, kändes det fiffigt. Likt en surtant kom tanken att det måste vara en begränsad lösning. Men oj så fel jag hade. Det tycks finnas hur mycket OH-plast som helt i våra gömmor. Ett lager vida överstiger munskydd. Tänk att alla har dessa kartonger kvar. Det förbryllar mig. Samtidigt blir jag så otroligt nyfiken på vad mer som finns i våra förråd, sådant som kan få nytt värde.

Något som förbryllar mig än mer är sportprogram och sportnyheter. Trots att alla evenemang har slutat så fortsätter sportnyheterna på tv. Som en sista utpost för alla sportintresserade. Jag vet inte riktigt hur de fyller programmet, mest skvaller låter det som i mina öron, men det är säkert viktigt. Men hur länge kan de dra ut på dessa nyheter?

Saker som jag inte förstår. Ibland är det skönt att vara okunnig.

 

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.