After hike Malmö

I söndags tog Pågatåget mig från Ystad till Malmö, efter min vandring på Skåneleden. Jag hade bokat ett hotellrum för att kunna ta tåget hem på måndagen. Det var ljuvligt att få duscha och vila ut på en mjuk säng och sedan få på sig rena kläder. Jag har en tunn, lätt klänning som jag bär med mig under vandringar och som fungerar som reskläder till den har jag sandaler och en sjal som varit med under vandringen. Det är inte så snyggt men det fungerar. Jag vill ju inte bära mer än nödvändigt i ryggsäcken.

Tog mig till närmaste pub och beställde fish and chip. Gott med riktigt mat efter vandringsdagarna. Glas, bestick och servett känns lyxigt. Jag njöt både av maten och av stunden, satt länge och tyckte att jag var värd varenda kalori. Det blev en väldigt kort promenad i Malmö efter maten. Jag var så otroligt stel i benen och det kändes som ett bra alternativ att vila på hotellrummet. Ironiskt nog sov jag sämre på hotellet än i vindskydden och under bar himmel. Saknade den friska luften.

Hotellfrukost är ju alltid gott och faktiskt lite godare än vanligt efter några dagar i skogen. Jag satt länge och njöt av varje munsbit: äggröra, lax, paprika och apelsinjos. Skyndade mig ut på stan för att hinna göra Malmö innan tåget tog mig hem igen. Tyvärr hinner man inte mycket på bara några timmar men en fika på favoritcaféet kändes obligatoriskt.

Tågresan hem kändes lång men gick bra. Det är en del spårarbeten så jag tycker ändå att jag hade tur som tog mig både till och från Skåne utan större problem. Känner mig tacksam för några fina dagar och längtar redan tillbaka till Skåne igen.

4 tankar på “After hike Malmö

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.