Kundundersökning

Häromdagen besökte jag ett av mina favoritcaféer i Malmö (jag har många). När jag beställt och betalat visade biträdet att var jag kunde ta kaffe. Vid tidigare besök har jag fått kaffet över disk. Eftersom jag även fått vänta i evigheter på påtår, så blev jag glad över självbetjäningen.

Precis när jag fyllt koppen, kommer en man fram. ”Jag fick en idé – vi gör en kundundersökning. Vad tycker du om att ta kaffe själv”. Jag blev lite överrumplad men lyckades intyga mitt gillande. Mannen, som var ägaren, förklarade att de precis, samma dag, inför självbetjäningen och ville försäkra sig om att det inte kändes som längre kvalitet. Det tycker inte jag och jag pratade gott om deras förändring.

Det visade sig att jag är den enda personen i kundundersökningen. Jag känner mig hedrad och tacksam för min möjlighet att påverka. Känner mig även nöjd med att sprida lite glädje då personalen pustade ut och gladdes på mitt gillande.

Tänk om det vetat vilket van cafébesökare de talade med!

2 tankar på “Kundundersökning

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.