Motivation och energi

Igår var jag på ett heldagsseminarium om motivation och energi dvs hur man kan se till att ha motivation och energi när det behövs. Livet går upp och ner, både som helhet och under varje dag så det är inget konstigt. Däremot kan man göra mycket för att känna sin motivation och hålla energitjuvar och tankefällor borta.

Dagen varvades med föreläsningar och samtal i smågrupper. Trots att det inte var så mycket nytt, så blev det en givande dag. Man lär sig av varandra och att verkligen utmanas att tänka till. Vad motiverar mig? Hur kan jag fylla på energikontot? Vilka energitjuvar har jag? Kan jag göra mig av med dem? Kanske bara för en stund?

Det är mycket att tänka på. Jag är tacksam att jag vågar stanna upp och tänka efter, vågar rannsaka även om det inte är roligt alla gånger. Jag är glad att fortsätter att utvecklas.

9 thoughts on “Motivation och energi

  1. Tack för det inlägget. Jag satt just på bussen och funderade över dessa saker. Just nu känns det viktigare än någonsin för mig. Ditt inlägg träffade mitt i prick och jag ska göra en plan för mitt resterande år. Till att börja med.

    • Det var ett bra seminarium. En av deltagarna uttrycket det som att det blev en ”kick off” och det tycker jag är bra. Vi skulle behöva lite mer av kick off:s när vi startar/nystarta vår egna små projekt i livet.

  2. Ping: Funderar vidare på just ”energitjuvar” – Mitt liv som grönsaksätare 50+

Kommentera

