Fredag som vilodag

För mig var fredagen en vilodag. Semester på hotell erbjuder ju hotellfrukost, vilket jag älskar. Tyvärr blev jag lite sen (sovmorgon) så jag hade inte möjlighet att sitta hur länge som helst. Dock tillräckligt för att de ska vara njutbart.

En bokad tid för lyxmassage var anledningen till tidsbristen. Oi, vilken skön massage. Det var helkroppsmassage och ansiktsmassage vilket verkligen är superavkopplande. Massören var snäll och tog inte i alltför hårt i mina ömma muskler. Hon använde dessutom gott om olja vilket min torra hud uppskattade mycket. Hade gärna legat kvar länge på den bristen.

Tyckte att en god lunch passade bra på en vilodag – spättafilé  och färsk potatis vilket smakade gott. Släntrade vidare för att hitta ett café med riktigt bra kaffe. I Malmö, där jag är, är utbudet stort och det tycker jag om. Hittade ett ställe där jag kunde sitta och läsa länge. Så underbart. Drog vidare till Moderna museet. Jag tillhör dem som uppskattar gratis inträde, trots att jag egentligen tycker att jag har råd att betala. Men… Moderna museet i Malmö har relativt små, men mycket bra, utställningar och det är inte säkert att jag gått in om det vore inträde.

Ytterligare en kopp kaffe hann jag med innan jag drog mig tillbaka till hotellet för att läsa och skriva. En kort vila innan det var dags att ge sig ut på stan igen. Malmöfestivalen har startat och det är en häftig stämning på stan. Jag överraskade mig själv med att gå och lyssna på Jerry Williams. Jag stod längst framme vid scen och studsade i takt med musiken, trots att jag inte kunde så många låter. Riktigt härligt med live musik, tycker jag. Kanske ingen optimal avslutning på en dag i vila. Men kul var det!

8 thoughts on “Fredag som vilodag

    • Japp, man måste liksom bara bestämma sig och se till att det blir som man vill. Om man är så lycklig som jag som har den möjligheten och dessutom tar vara på möjligheten.

      • Det är lösenorden ”att ta tillvara på” det behövs en påminnelse då och då

      • Verkligen sant. Ibland gör det lite ont att se på när andra inte ser vilka möjligheter de har och låter dem försvinna. Jag är glad att jag har förmåga att försöka i alla fall.

  1. Så härligt det låter. Kanske snart dags för mig att unna mig en massage. Älskar det, men det ska vara MJUK massage, helst beröringsmassage – inte knådande… Massage, god mat, lugnt tempo och så litet musikunderhållning. Så himla mycket bättre än så kan det väl knappast bli! Härligt!

Kommentera

