I blåbärsskogen

Har hört rapporter om att det är snålt med blåbär i år men jag tänkte nog att ”mina” ställen skulle vara bra. Begav mig ut med hinken idag och gjorde inventeringen. Det fanns förvissa en del bär men de var väldigt små och torr, inget som var värt att plocka. Tänker att jag nog får leta på något annat ställe.

Visserligen var hinken tom men det blev en skön promenad i skogen. Och det är ju trots att det som jag gillar allra bäst – att få vara ute i naturen och ha det gott.

Tyvärr finns en avigsida. All vandring och alla promenader känns på framsidan på underbenen. Det gör ont. Men det är väl ganska vanligt, har jag för mig från den tid då jag joggade varje dag. Funderar om det är så det blir ibland eller om det är dojorna som är boven.

Å andra sidan ger alla vandring och alla skogspromenader många andra bra muskler och det är jag glad för.

18 thoughts on “I blåbärsskogen

      • Jag vet att det är vanligt och jag menade mer att det finns åtgärder, beroende på orsaken förstås, min man fick stretchövningar och rörelser som hjälpte plus dämpade skor, tänkte mest att det är synd att låta tiden gå och lida…

      • Vet att det är vanligt och menade mer att det är synd att låta tiden gå om det finns åtgärd… min man tex fick stretchövningar o rörelser som hjälpte, plus ev att nya skor bidrog till bättring 🙂

  1. Senare idag ska jag ge mig ut på en liknande promenad – i svamp- och bärskog. Vi har fått litet regn senaste veckan, får se om det räckt för att väcka svamparna till liv!

  2. Jag vet att det är vanligt och jag menade mer att det finns åtgärder, beroende på orsaken förstås, min man fick stretchövningar och rörelser som hjälpte plus dämpade skor, tänkte mest att det är synd att låta tiden gå och lida…

Kommentera

