Borensberg och Göta kanal

Östergötland har mycket att ge och efter Vadstena och Omberg tog jag mig på slingrande vägar till Borensberg som ligger vid Göta kanal. Jag trodde att man kunde sitta vid kanalen och titta på båtarna. Att sitta var inget problem men det var knappt några båtar på kanalen så det blev väldigt långtråkigt att titta på ett stilla vatten.

Även i Borensberg bodde jag på ett vandrarhem, Glasbruket. Det var väldigt mysigt och de hade ett kafé med gott fika. Vandrarhemmet låg på en halvö. Det var en smal grusväg precis vid kanalen så man hoppas på att slippa möte, vill ju inte hamna i vattnet.

Passade även på att vandra längs kanalen. Det ska vara fint mellan Berg och Borensberg och där finns en bilfri väg att gå längs kanalen. Personligen tycker jag att det blev långtråkigt. Det var inte så mycket att se. Det blev en skön promenad men jag vände tillbaka tidigare än planerat. Att planera om är ju också en bra kompetens.

Kommentera

