Oroliga tider

Sitter framför tv:n och väntar på regeringens presskonferens. Jag har inte följt alla turer i detalj men mycket. Och jag kan inte låta blir att följa, förargas och förundras. Det tycks vara mycket spel men mycket allvar. Tonen är hård, tycker jag. Oroliga tider och jag undrar hur framtiden kommer att te sig.

För mig är debatt om säkerhet mycket viktig – den vill jag verkligen uppmuntra. Jag tycker även att demokratin är viktigt, utredning och att basera beslut på fakta. Respekt och god ton även om man inte är överens om sak, är också sådant jag vill ha. Ledarskap är en central del i allt detta.

Hoppas att det blir en bra lösning, dvs bra för Sverige.

6 thoughts on “Oroliga tider

  1. Ja, det var en nagelbitare! När jag pluggade, jobbade jag samtidigt på ett bemanningsföretag där jag bara tog korta uppdrag inom kontor eller lager. Vid flera tillfällen hamnade jag på ett ”kuverteringsföretag” dit allehanda myndigheter, banker, företag mm skickade filer för utskrift av brev och vidare kuvertering. Döm om min förvåning när jag då blev varse att ”blottlagda” personuppgifter var vardag där. T ex kunde man se privatpersoners adresser, personnr, bankkonton (inkl hur mycket pengar som fanns), fondsparande etc eller myndighetsbeslut som nekande till uppehållstillstånd mm. Innan dess hade jag faktiskt trott att varje bank eller myndighet internt tog hand om sin egen post!!!!

    • Nej, det är mycket som man inte vet, kanske inte ens vill veta. Vi lever i ett sårbart samhälle. Men samtidigt går utvecklingen framåt.

Kommentera

