Ny vecka, ny dag

Vill ju gärna tro att vandring är en ganska billig sysselsättning. Men ack så fel. Det är som att utrustningen är levande. Varje gång jag är ute och vandrar så kommer jag på saker jag vill uppgradera eller som vore bättre än det jag har. Idag blev det en liten shoppingtur där jag strosade runt på stan och kollade regnskydd, liggunderlag, kängor, tröjor mm. Jag har egentligen så att jag klarar mig men utrustningen kan alltid bli bättre. Jodå, en liten uppdatering blev det.

När jag var inne i stan ”behövde” jag en lyxlunch. I Hötorgshallen finns Kajsas fisk och där serveras en otroligt god spettafilé med rödbetor, kapris och pressad potatis. Lite dyrare än en vanlig lunch men väldigt mycket godare. Försökte komma på ett bra skäl för att få att unna mig detta, men utan framgång. Äsch, ibland kan man frångå principer och bara njuta. Det var gott!

Mellanlandning hemma för att byta shoppingfynd till badväska. Lite motionssim i simhallen gör också gott. Trodde nästan att jag skulle vara ensam men det var en blandad skara besökare där.

Efter att tittat på tv lite för länge är det nu dags att göra det jag inte vill. Packa. Även en kortare resa behöver packning. Och den här gången vet jag inte riktigt vad jag ska ha med mig. Urk och stön.

 

17 thoughts on “Ny vecka, ny dag

  1. Du är väldigt duktig på att ta dig för saker så där på egen hand. Och när jag läser dina inlägg så undrar jag varför jag sitter här på min bak och ”har ingenting att göra”. Ja just idag hägrar husläkarbesök o tvättstuga.

    • Det var supergott.
      Och idag är jag på en skärgårdsö, fick röding och färskpotatis till middag och det var nog minst lika gott. Jag har det väldigt bra just nu.

    • Visst blev det! För mig är det ett exempel på en bok som man måste läsa hela innan man vet om den är bra eller ej. Jag gillade den.

      • Jag funderade en del på den efter att den var slut så den väckte tankar hos mig

      • Jag med. Och det gillar jag hos böcker. Åtminstone ibland. Ibland vill jag ha utmanande böcker som får mig att tänka till, men ibland är det skönt med ren underhållning där jag inte behöver tänka alls.

    • Jag försöker att inte ha mer med mig än 12 kg. Jag har haft tyngre men då blir jag trött och grinig. Ju mindre desto bättre och vandringen blir roligare.

      • 12 är mycket. Starkt av dig. Jag gnäller I Asien när min väska väger 7 kilo

      • Jo men det är svårt att jämföra. Jag behöver ju kläder, sovsäck, liggunderlag, mat, vatten mm. Att bära är en del av utmaningen. Men det gör ju att vandringen tar lite tid, man går inte lika fort som utan packning.

Kommentera

