Lördag med klädvård

Ledighet och resor innebär att jag kommer hem med resväskan full med tvätt. Lördagen ägnades därför åt att ta hand om kläder. Att tvätta innebär för min del att jag går in i badrummet, slänger in tvätt i maskinen, och sätter igång den. Sedan går jag ut på balkongen, sitter där och läser till dess att tvättmaskinen signalerar att den är klar. Då går jag ut i köket, förser perkolatorn med vatten och kaffe och sätter igång den. Tar mig vidare till badrummet, tömmer maskinen och hänger kläderna på tork ovanför badkaret. Fyller maskinen igen, och tar vägen via köket för att ta med nybryggt kaffe ut på balkongen. Proceduren kan upprepas några gånger.

Ja, det här med klädvård är jag bra på.

6 thoughts on “Lördag med klädvård

  1. Nackdelen för mig med att tvätta hemma i lgh är att jag måste hänga tvätten all over the place. Jag har således bokat tvättstugan imorgon bitti. Precis som du har jag packning fr gångna veckan på landet. Handdukar, lakan, kläder. Massor av tvätt. Som jag i väntan på tvättstugan tryckt ner i två ikeapåsar som jag gömt på gästtoam.

Kommentera

