Ta vara på sommaren

När jag gick från biblioteket i onsdags eftermiddag, hade solen kommit fram. Det var en ljuvlig sommardag och jag bestämde mig för att besöka ett café med utsikt. Jag hamnade på Möllebacken som både är pittoreskt och med utsikt över stad och hav. Tyvärr var kaffet inte det bästa men jag nöjt av en glass i solen. Helt underbart att få koppla av en stund.

Efter att ha lämnat dator mm på hotellet strosade jag runt i solen. En sakta och skön promenad med stopp för kaffe och bokläsning. Satt länge vid stranden och läste. Eftermiddag blev kväll och det kändes som en kväll att ta vara på, att få vara i det kravlösa och njuta. Öresund är vackert!

Det är sådana kvällar jag ofta tänker tillbaka på under kalla vinterkvällar. Då minns jag det som att hela sommaren var så underbar, trots att det kanske bara är några få dagar. Nåväl, minnet får väl göra som det vill. Jag vill i alla fall fortsätt att ta vara på sommaren.

2 thoughts on “Ta vara på sommaren

Kommentera

