Skrivlust

Efter min utflykt till Höganäs igår, tog jag med mig datorn och gick till biblioteket. Jobbade på en novell och hoppade högt när det meddelades att biblioteket strax skulle stänga. 4 timmar som jag varit helt uppslukad av vad jag höll på med, glömde tid och rum och blev inte ens kaffesugen. Älskar sådana stunder, de kommer inte så ofta.

Idag är jag tillbaka på biblioteket igen. Jag får mycket gjort. Jag trivs att sitta och skriva i biblioteksmiljön även om jag önskar att det vore lite mer tyst. Idag tycks biblioteken ha mer av en roll som mötesplats än jag minns det från när jag var ung.

Har i alla fall skrivit klart en novell och behöver nu en liten paus innan jag fortsätter med nästa. Nu är jag dock kaffesugen, men det får vänta.

4 thoughts on “Skrivlust

    • Verkligen, tänk om det var så varje dag på jobbet – att man går dit och hoppar till av förskräckelse att man redan måste gå hem.

Kommentera

