Kraftfull vind

Sommarlovet går vidare och nu är jag i Skåne under några dagar. Jag försöker koppla av, strosa runt, läsa och bara vara en stund i solen.

Igår tog jag en bok och en flaska vatten och begav mig till stranden. Det låter ju så fint att sitta vid havet och läsa i solskenet. Det var fint men fy Fabian så det blåste. Jag har liksom glömt hur mycket det kan blåsa vid kusten. Linneskjortan fladdrade, håret vill jag inte tänka på och efter en stund i solen var jag iskall. Brrr.

Tur att det finns caféer att besöka för värmande dryck. Ville förstås sitta ute. Solen gick i moln och efter ett tag kom ett cafébiträde ut men en filt till mig. Det är omtanke!

10 thoughts on “Kraftfull vind

  1. Det blåste i Stockholm med. Varmt och skönt när man befann sig i lä och kallt utanför något som skyddade.

    • Jag har under många år undvik Skåne (ett ex som bor här) men när jag bröt den spärren så har jag upptäckt att det finns ännu mer att upptäcka. Lättillgänglig på något sätt.

Kommentera

