Väskan nästan klar

Utveckling går framåt. Det är bra, särskilt för mig då det är jag själv som utvecklas. Kanske lite ego men idag vill jag vara lite stolt.

Min avsky för att packa har jag skrivit om flera gånger. Idag är det dags igen och jag har försökt förneka det under hela dagen. Men så ikväll tog jag tag i det, utan att tjura alltför mycket Lite oklart vad jag egentligen packat ner men å andra sidan – med ett bra kontokort som spelar det inte så stor roll, det löser sig. Jag har visserligen lite hemlängtan men jag försöker muta mig själv och hålla tyst.

Den här gången har jag gjort tvärtom mot hur jag brukar göra. Jag har sparat det gottaste till sist. Så nu ska jag välja ut vilka böcker jag vill ta med mig och läsa. Det känns bra.

12 thoughts on “Väskan nästan klar

  1. ”Lite oklart vad jag egentligen packat ner” 😀
    Men jag brukar tänka som du, att om man inte ska till ett U-land eller långt in i skogen kan man köpa om man glömt något viktigt.
    Bra gjort att ändra beteende. Det är inte det enklaste.

    • Jag bor på hotell i stad så allt löser sig. I natt kom jag på att jag behöver något mer än shorts, så jag hann packa ner även annat. Även om jag är söderut så är jag fortfarande i Sverige.
      Glömde paraply samt laddare till tandborsten.

      • Det var småsaker. Du får använda vanlig tandborste om batteriet tar slut. Bra packat!

      • Jag känner mig som en världsmästare!!!! Jag brukar alltid glömma kam, typ 102% av alla resor. Men idag har jag hittat en kam och två hårborstar. Det har aldrig hänt. Jag är nästan värd medalj. Nästan.

  2. Packning beror för mig på hur jag åker. Jag är bekväm, i helgen åkte jag på bilresa, då packade jag i en ikeapåse, får plats med allt och lite till. Annars kan jag packa snävt, att släpa runt saker ogillar jag.

    • Jag reser med tåg och bor på hotell. Jag har nästan alltid en väska med kläder, skor och toalettartiklar samt en ryggsäck med kul (böcker, dator, skrivblock mm). Sedan jag fick en resväska på hjul tar jag med mig lite mer tex extra par skor, älskar att kunna byta skor.
      Jag brukar vara duktig på att ta med kläder som jag kombinera på olika sätt. Jag väljer färger mm som passar ihop, kofta som passar allt mm. Tror att jag lyckades även denna gång.

Kommentera

