Kristianstad bokhandel

Att hitta en bra bokhandel är inte så lätt som det en gång var. Akademibokhandeln dominerar med sitt begränsade utbud. Jag gillar konkurrens och jag gillar oberoende boklådor. Det var till stor glädje då jag upptäckte en fin bokhandel i Kristianstad. Trötta ben efter vandring och tung ryggsäck, kunde inte hindra mig, jag ville in.

Kristianstad bokhandel ligger centralt på en av de stora shoppinggatorna. Utbudet var bra, både kända och mindre kända utgivningar. När jag kom in i butiken möttes jag av två verkligt duktiga försäljare och bokälskare. Vi pratade om bokhandeln, utbud och kom snart in på böcker. De var lyhörda och gav mig massor av bra boktips. Så professionella och med personlig stil (och trevliga). Jag kom oväntat ut med fyra böcker, varav två redan är utlästa.

Är ni i Kristianstad, så rekommenderar jag ett besök. Be om råd och låt er överraskas.

3 thoughts on “Kristianstad bokhandel

  1. Kan bara hålla med om att det är en fröjd med sådana boklådor! Det finns en mindre bokhandel i lilla grannhålan och just så blir man bemött där. Helt enkelt mysigt och personligt att besöka den!

  2. Ping: Feelgood | På Gång

Kommentera

