Trötta dagar

Det har inte varit något bra fart på mig de senaste dagarna. Jag har pysslat, handlat, tvättat, städat och fixat lite här och där. Jag har även sovit en del på soffan. Dessutom har jag unnat mig att sitta på balkongen och läsa. Till balkongläsningen hör även att måla naglarna.

På en pall finns litteratur som jag faktiskt vill läsa, längtar efter. Två är redan utlästa och de andra läser jag parallellt. På den undre hyllan ligger två andra böcker som jag har hållit med i flera år. Så sega men jag läser lite då och då. Jag tänker att om jag lägger dem väl synligt nära balkongstolen, så kommer inspirationen och det ska nog bli utlästa under året.


 

 

 

8 thoughts on “Trötta dagar

  1. Gott att se att du har rejält med litteratur. Fästmön läste nyss nåt av Birgitta Stenberg (Tusenbröder, tror jag). Jag har just avslutat Fogelströms Kamrater-serie (saknar den fjärde boken, dock!) och nu läser jag en bok jag köpte i London. Med ytterligare fyra lediga veckor känns det tryggt att veta att det finns olästa böcker i huset. 😛

Kommentera

