Skåneleden – dag 5

Vaknade tidigt den femte dagen på min vandring på SkåneledenÖsterlen. Med 14 km kvar så kände jag mig ändå lite stressad eftersom jag behövde ta en buss till Kristianstad och sedan tåg vidare.

Vandringen började vackert genom bokskog, senare lite blandskog innan jag kom ut på asfaltsvägar igen. Landskapet var vackert och solen sken. Sen blev det fler backar och fler vackra utsikter innan jag kom fram till trafikplatsen Torparebron igen. Men helt ärligt, tog jag inte chansen att uppleva så mycket på sista sträckan. Jag var helt fokuserad på att hinna fram i tid och snabbade på.

Etappen Agusa-Torparebron  heter 7B och är väl värd att gå. Vid Torparebron finns busshållsplats med expressbuss som går till Kristianstad, Ystad och Simrishamn. Etapp 7, 7A och 7B bildar även Österlencirkeln dvs man kan börja och sluta vid Torparebronm, vilket kan vara praktiskt.

Kommentera

