Skåneleden – dag 1

Mitt val på Skåneleden föll på Österlenleden, SL4, där jag sett ut några etapper som intresserade mig. Jag valde att starta vandringen i Simrishamn och eftersom jag började på eftermiddagen blev det en kort vandring till Baskemölla.

Vandringen går längs kusten och man ser vattnet under större delen av vandringen. För min del tilltog regnet så det blev en rejält blöt vandring. Troligen fanns mycket vackert att se men genom mina immiga glasögon såg det mesta grått ut i regnet.

Vandringen var lättgången, men visst är det lite tungt att gå i våt sand. Det känns i musklerna. Skyltningen var bra och det var lätt att hitta. Turligt nog hade jag valt att bo på vandrarhem i Baskemölla den första natten och det är jag tacksam för. Jag var så blöt och frusen när jag äntligen fick komma in i värmen och det var gott med en varm dusch. Och jag kunde somna tryggt efter en lång dag med resa och vandring.

Det här är första delen av etapp 5 på Österlenleden.

2 thoughts on “Skåneleden – dag 1

  1. En sådan trist start, alltså med regn när du förmodligen hade jätteläckra vyer att skåda över! Det är nackdelen svenska somrar för att planera in uteaktiviteter!

Kommentera

