Gott med morgonkaffe på balkongen

Går med en kaffekopp mellan morgontv och balkong. Lite svalt på balkongen men ändå sommarskönt samtidigt som jag vill komma ikapp i nyhetsflödet. De senaste fem dagarna har jag varit i Skåne och vandrat på Österlen. Kommer att skiva om vandringen senare. Nu vill jag bara njuta av nuet och några tankar.

När jag kommer hem från resor med hotellvistelser, brukar jag inse hur illa det är ställt med min slutna säng. Jag sover mycket skönare på hotell. Men efter nätter på liggunderlag i vindskydd, så är min säng jätteskön. Allt är ju så relativt!

Funderar också på hur jag ska tillbringa dagen. Har en lunch inbokad men annars är jag fri. Skulle behöva köpa en kamera, då min har gått sönder. Känner även för museibesök, en lugn promenad på Djurgården eller kanske bara sitta i en park med en bok. Det ska bli en lugn dag!. Men först morgonkaffet.

4 thoughts on “Gott med morgonkaffe på balkongen

Kommentera

