En ny tid

En ny kalender kan ses som något symboliskt, att vända blad och att en ny tid tar vid. Åtminstone för oss med papperskalender. Så nu är min framtid mest oskriven och full av nya möjligheter.

I höstas lämnade jag mitt jobb och även den elektroniska kalendern som varit en så stor del av mitt arbete och mitt liv. Skolan började och jag skaffade mig en papperskaleder – en för läsåret 16/17. En vackert röd kalender som blivit sliten med tiden. Nu är läsåret slut och så även veckobladen.

Jag fick leta länge för att hitta den perfekta kalender och jag är mycket nöjd med resultatet. Fjärilar på utsidan och på insidan ryms 1½ år. Än så länge är den mest fylld med semesterresor och roliga möten men jag gissar att det ändras med tiden. Det mesta är fortfarande obokat och det ger ju många möjligheter. De vill jag ta tillvara på.

10 thoughts on “En ny tid

      • Jag var på KBT idag och ska bl.a. till nästa gång skissa lite på mina framtidsmål och visioner. Det var bra att du bloggade om det häromdagen så jag upptäckte att jag inte längre har några. Nu ska jag fixa det.

  1. Fint med fjärilar! Jag kör med en Filofax som jag loppade för över 10 år sedan. Själva ”pärmen” håller ännu och så byter jag bara ut bladen, 1 gång/år. Räcker gott för mig, utrymmet per dag, men det passar långt från alla.

Kommentera

