Svärmödrar utan gränser

Svärmödrar utan gränser av Anna Jansson är en feelgoodroman som utspelar sig på Gotland. Det är del 2 i en serie som började med Ödesgudinnan på salong d’Amour. Det handlar om en färgstark kvinna som driver en frisersalong men som även ser till att människor får mer kärlek i livet.

I den här berättelsen händer det saker hela tiden. Dråpligheterna avlöser varandra. Det blir nästan som en fars. Det är kul, har en antydan till djup, men är enligt min uppfattning en ganska grund historia. Det är välskrivet, mysigt men så mycket mer är det inte. Jag erkänner glatt att jag kan vara kräsen då utbudet i denna genre är stor.

Trots mina tveksamheter så kommer jag antagligen att även läsa fortsättningen i serien. Ibland är lättsam underhållning vad man behöver. Jag kommer inte att slänga mig över boken när den kommer ut, men kanske blir det ett bokreafynd om några år.

4 thoughts on “Svärmödrar utan gränser

  1. Jag har precis lyssnat på den där boken, visste f.ö. inte att det fanns en första del. 🙂
    Men nä, det är inget som passar mig. Jag gillar inte den där genren. De är lite för naivt eller vad jag ska kalla det för.
    Jag är nog ingen feelgood-person helt enkelt! 😀

    • Det finns feelgood som är bra men kanske inte så många svenska författare än. Det här är ju ibland som en skröna. Hade jag inte läst den första är det tveksamt och jag gett mig på denna. Nu älskar jag ju alla visby-skildringar.

  2. Lättsam underhållning för stunden men som ändå var småtrevlig att läsa. Jag tyckte nog att del två var bättre än del ett. Även jag kommer säkert att läsa nästa bok i denna serie.

Kommentera

