Alla mina semesterplaner

I min kalender finns en grovplanering över sommarlovets alla dagar och aktiviteter samt detaljplanering för en hel del veckor. Hotell är bokade, många tågresor är bokade och vandringar markerade på kartan. Jag har tydliga mål för både skrivande och vandring och det ska jag se till att det blir av. Det här ska bli mitt bästa sommarlov.

Men… jag är inne i en rekryteringsprocess som verkar kunna bli lyckosam för mig. Det känns helt rätt och jag är mycket förhoppningsfull. Det innebär dels att jag måste vara flexibel i närtid och komma tillbaka till Stockholm med kort varsel, dels att jag inte har en aning om hur långt sommarlov jag egentligen kan ta.

Just nu är jag mest förvirrad och har bestämt att låta sommarplanerna vara, frysa dem, men ha en mental beredskap att boka om. Däremot bokar jag inget mer som inte är avbokningsbart. Varje ledig dag är än mer värd än tidigare. Det ska fortfarande bli mitt bästa sommarlov.

8 thoughts on “Alla mina semesterplaner

Kommentera

