Att äta en gaffel

Livet som distansstudent betyder att jag behöver få träffa vänner och samtala över en god lunch ibland. Det blir för ensamt att sitta hemma hela dagarna.

Igår träffade jag en väninna som vanligen har med sig matlåda. Vi pratade om hur lyxigt det känns att äta lunch på restaurang när man inte gör det så ofta. Det är verkligen mysigt. Idag träffade jag en annan väninna och vi gjorde valet att köpa med oss onyttig mat och äta i en park. Det var en vacker sommardag och hur mysigt som helst att sitta ute. Kontrasten är stor och jag älskar båda lunchalternativen!

Park-mat har sina nackdelar. När jag ätit mig mätt men ändå hade mycket mat kvar, kände jag något hårt i munnen. Jag insåg att det var plast. Vid närmare granskning av min gaffel, så var en tand borta. Men min plastbit var ju bara en del. Var fanns resten? Fick känna noggrant och turligt nog hade jag mer plast kvar i munnen som jag kunde spotta ut. Otroligt dumt att äta en gaffel när man har gott om mat. Tror dock att jag fick ut allt dvs ingen plast som kan skada magen.

Jag är i alla fall väldigt glad och tacksam för dessa lunchträffar. De betyder mycket.

4 thoughts on “Att äta en gaffel

  1. Låter som sköna och varierande luncher men även om jag äter en del konstiga saker så äter jag aldrig gafflar även om jag kan gaffla mycket.

  2. Tycker många engångsgafflar är på tok för sköra. Så till den grad att de näst intill är värdelösa och som du påvisar här: rent av farliga.

    • Så sant. Jag använder så sällan att jag inte tänkt på det. Men det bitar jag ”åt” var hårda och raspiga och hade kunnat skada insidan av magen och det vill jag inte vara med om. Ska vara mer försiktig framöver.

Kommentera

