Vandring Skokloster

En ledig söndag är ju perfekt för vandring. Jag valde Upplandsleden och Skoklosters Slott. Där finns en rundslinga på 14,5 km som jag hoppades skulle passa mig. Med ryggsäcken fanns extrakläder och matsäck.

Jag började med att gå fel dvs jag startade där jag tänkt sluta. Det är ju en rundslinga så de spelar ju inte så stor roll egentligen men vissa konsekvenser fick det. Jag fick börja med den trista delen, som gick ganska fort eftersom det mest var vägar. Andra halvan var trevligare och men lite mer kuperat och med stenar och rötter. Det hade varit en fördel med fräscha ben när jag gick på det knöliga underlaget. När man är trött är det lätt att trampa snett.

Att få sitta på en stock, dricka kaffe, äta bulle och njuta av en utsikt är ju så underbart. Det fyller mig på så många sätt. Jag mår verkligen gott av dessa stunder.

Mot slutet av rundan började benen tröttna. De ville nog ha mer bra energi än vad en bulle ger. Det kändes slitigt och det var svårt att njuta av utsikten när man måste se var man sätter fötterna. Jag klarade mig i alla fall utan belyser och det var härligt att komma tillbaka till bilen igen. Jag kände mig glad och nöjd över min insats och glad att vandringssäsongen är igång igen.

 

2 thoughts on “Vandring Skokloster

Kommentera

