Att sitta på rumpan är inte så dumt

Upptäckte att jag har en helt ledig helg. Inga bokningar, inga måsten och inga skoluppgifter som hänger över mig. Det känns så himla skönt.

Efter en snabb handling med inköp av nya kängor samt blommor till balkongen, så tillbringade jag dagen hemma. Jag körde några maskiner tvätt samtidigt som jag planterad blommor i mina balkonglådor. Städa min lilla balkong och gjorde den sommarfin. Det blev inte särskilt bra. Jag brukar ha rosa blommor i olika nyanser. I år ville jag vara annorlunda och köpte röda, gula, vita och orange-färgade blommor. Det är väl inget fel i det men jag inser att jag brukar har rosa eftersom jag tycker att det är finast. Nåja, det duger men färgprakt, även om jag behöver komplettera lite.

När jag var klar malde jag kaffebönor och gjorde en kopp kaffe, tog med en bok och satte mig och njöt på balkongen. Så skönt. Så som en ledig lördag ska vara. Hade nästan glömt hur mycket jag gillar lugnet som en bokstund i fågelkvitter ger.

2 thoughts on “Att sitta på rumpan är inte så dumt

Kommentera

