Livrädd

Puh, har nästan varit med om en nära döden-upplevelse. Jag har varit på Ica Maxi i tidig lördagseftermiddag.

Folk har verkligen tunnelseende. Få har koll på sina kundvagnar, som dessutom är enorma och svårmanövrerade. Andra vänder tvärt och går rakt in i folk. Som att de inte ser. Jag försökte kryssa fram men det var inte lätt, åtminstone utan att bli överkörd. Funderade på hur dessa människor är i trafiken.

Det fick jag reda på ute på parkeringen. Lika galet där. Som att lördagsstressen gör att de inte ser att de inte är ensamma trafiken. Och varför gå bakom en backande bil med sin enorma och överbelastade kundvagn som person inte kunde styra? Nja, kan väl säga att jag gärna skulle vilja se fler med sunt förnuft och en gnutta säkerhetstänkande.

Själv ska jag välja andra tider för min handling. Det här är för riskfyllt. Otäckt.

5 thoughts on “Livrädd

  1. Och vad är det med föräldrar som prompt ska gå med sina barn bakom backande bilar. Alla som har backat en bil VET att man inte kan titta åt tre håll samtidigt. Vad lär man sina barn, undrar jag.

  2. När jag jobbade på Maxi så var min dröm att inte jobba där och komma som kund en löningsfredag eller en lördag. Sen slutade jag och nu skyr jag stället som pesten på helgerna.

Kommentera

