Uppbrutna källarförråd

Igår satt en lapp i porten om att det varit inbrott i källarförråden. Himla irriterande. Jag kollade mitt förråd och insåg att alla förråd var uppbrutna. I mitt förråd hade stökat runt men inte tagit något vad jag kan se. Jag minns knappt vad jag har i den skrubben och det är knappast något av värde.

Nu vet jag vad som finns. Till det positiva hör att jag hittade mina inlines som jag letat efter. Jag fick även en påminnelse om att jag borde städa ur förrådet och slänga det jag inte behöver. Det ska jag göra… någon annan dag.

Ingen skada skedd alltså men väldigt irriterande att obehöriga tar sig in i huset och bökar runt utan att vi andra märker något.

2 thoughts on “Uppbrutna källarförråd

    • Jo, visst är det så. Det här är en hyresfastighet som alltid är låst. Antingen har de kod/nyckel eller så bryter de sig in. Ska nog kolla upp det. Kanske ska man vara mer misstänksam men man vill ju tro gott om folk.

Kommentera

