Alltid liten flicka

På något sätt är man alltid liten flicka för sina föräldrar. Har tillbringat sex dagar hos mina föräldrar för att hjälpa dem, bland annat med deras kalas. Vi har fejat, möblerat om, dukat, handlat, lagat mat mm. Å ena sidan får jag ta kommandot för att saker ska bli gjorda, å andra sidan blir jag omhändertagen som om jag vore liten.

Det här med åldrande föräldrar är verkligen inte lätt. Och jag har en känsla av att det är något vi alla får gå igenom. Det går liksom inte att lära av andras erfarenheter. Visst kan jag lyssna till goda råd men för vissa saker behöver jag komma på lösningen själv.

Jag är oerhört trött efter dessa dagar men samtidigt väldigt glad att föräldrarna fick sin efterlängtade fest trots att de inte riktigt orkade med det.

2 thoughts on “Alltid liten flicka

Kommentera

