Ta frågor internt

Blir alltid så ledsen när jag ser att våra politiska partier hanterar alltmer av interna angelägenheter i media. Jag tror på öppenhet men det finns tillfällen där man kan behöva tänka fritt i mindre grupp, diskutera innan allt blir offentligt.

Vem tar ansvar för konsekvenserna av att gå ut till media med det ena och det andra? Med ansvar menar jag även att hantera situationen. Och med det menar jag både kaos, oro, att andra mår dåligt. Jag ser tyvärr inget av sådant.

Jag är fullt medveten om att vi har demokratiska rättigheter. Men jag tänker att vi även har den medmänskliga skyldigheter. Jag tänker att det här med etik och moral också har en roll i samhället.

3 thoughts on “Ta frågor internt

    • Känner tacksamhet att inte alla företag för sina interna diskussioner i media. Gäller även familjer även om man ibland lite bli förvånad.

Kommentera

