Mer coaching

Måndag och tisdag ägnas åt coaching dvs min utbildning till diplomerad coach. Ganska kul är om det känns intensivt och maj månad är ju intensiv redan som den är. Märklig planering från min sida.

Kursen varvar teori med att vi coachar varandra. Nu drar även vår egen coaching igång dvs vi får coacha egna klienter dvs personer som vi själva tar kontakt med. Eftersom vi är i utbildningsfasen så letar vi inom bekantskapskretsen. Det känns tryggt för båda även om det är en fördel om vi inte känner varandra alltför väl.

Att bli coachad av mina kurskamratet är något jag ser fram emot. Däremot börjar ämnena tryta. Nu har vi pratat om så mycket att jag inte riktigt vet vad jag vill och orkar prata om. Men det är bara några gånger kvar nu, så det gäller att passa på.

2 thoughts on “Mer coaching

  1. Känner igen det från när jag gick en liknande kurs. Ibland var det svårt att veta vad man skulle prata om men på något vis så löste det sig ändå.

    Ha en bra dag!

Kommentera

