Kollat närområdet

Väldigt nära där jag bor finns ett litet motionsspår. Eller vad som en gång varit ett spår. Det är pyttigt och bortglömt. Tänkte ändå att det var värt en koll.

Det är en liten skogsdunge, med skönt underlag att gå eller springa på. Nackdelen är dock att rundan endast är 630 m. Min tanke är att det kanske kan fungera för intervaller. Som nybörjare (igen) så har man ju inte så stora krav. Även om jag får ta några varv så kan jag väl stå ut med det, till att börja med. Jag kan byta riktning för omväxling och det är nära hem om jag tröttnar. Det finns även en bra plats för annan skogsträning typ hoppa över en stock eller vad man nu gör. Behöver jag släng av mig en jacka eller ställa undan en vattenflaska kommer även det att fungera, det är lugnt och tryggt. Jo, det kan fungera för en nybörjare.

Men självklart skjuter jag upp första träningspasset. Jag bor i ett område med väldigt många häggar. Det är stark doft och gott om skräp i luften just nu. Men efter lite regn går luften att andas igen.

13 thoughts on “Kollat närområdet

    • Ja, absolut. Jag har massor av stråk. Men för fler av dem är det en lite bit innan det blir trevligt. Och ibland känns det långt hem. Det här är bara som ett alternativ till allt det andra.

  1. Köra efter löpschema? Kan det vara något? Perfekt början ju om spåret är i närheten, även om det är kort! (Sorry om jag låter lite väl överentusiastisk… har precis lämnat startblocken och tog en första tur på urlänge igår…)

Kommentera

