Ishockey på tv

Tycker att det är ishockey på tv mest hela tiden. Jag är gravt ointresserad och hänger inte med. Kollar mest färgen på tröjorna. Noterade dock att efter att jag genomlidit tre långa perioder, så blev det ett kort avbrott och sedan kom ett sammandrag av matchen. Inte ens jag hade glömt den.

En annan sak slog mig idag och det är de korta reklamavbrotten. Det kommer inte lika regelbundet som vanligt. Och det kommer absolut ingen reklam när det är som mest spännande, såsom det göra i filmer. Det här ju intressant. Jag har visserligen inte fört statistik men visst anar jag en skillnad.

Men det kan väl inte stämma? Inte kan väl TV4 behandla sportnördar på annat sätt än andra tv-tittare.

10 thoughts on “Ishockey på tv

  1. Har du någonsin varit med om att andra direktsända icke sportprogram tillåts förlänga tiden över i andra program? När det gäller sport så gör de som de vill, tar bort program, försenar program osv i evighet, sporten är helig.

    • Jo, det har jag faktiskt. ESC har flyttat på sena rapport vid något tillfälle om jag minns rätt. Men inte händer det ofta. Och mycket gnäll brukar det blir. Många gnällde tex om att det har för mycket kärlek i samband med prinsess- och prinsbröllop trots att de inte inträffar så ofta.

Kommentera

