Över- eller understimulerad?

Känner mig trött i hjärnan. Kan man vara det? Känner att hjärnan tänker och tänker utan att slappna av. Vaknar trött med massor av virvlande tankar. Glömmer saker och fastnar i andra tankar.

Tänker att det kanske är lite mycket nu. Så är det. Det är många avslutande uppgifter i alla kurser i skolan nu samt även i coachingutbildningen som jag går. Men det är ju knappast första gången i livet som jag har mycket att tänka på. En alternativ tanke är att jag snarare är understimulerad. Att jag behöver några rejäla problem att ta tag i, några som verkligen betyder något. Skolarbetet är trots allt mest tidskrävande, inte något som berör på djupet.

Jag tycker att jag känner mig själv ganska bra men ibland vet jag varken ut eller in. Det är då man kan sitta med en kopp kaffe på balkongen. Det brukar kunna lösa det mesta.

8 thoughts on “Över- eller understimulerad?

  1. Jag tror du är på rätt väg när du tror att du måste hitta ngt som har betydelse. Hjärnan får spatt annars.

  2. Visst sjutton kan man bli trött i hjärnan. Det händer mig rätt ofta.
    Å som du sa till mig för ett litet tag sedan. Är huvudet trött så funkar inte soff-vila, det är inte kroppen som är trött. 🙂
    Ta en redig promenad, använd kroppen och återfå balans mellan kropp och knopp.

Kommentera

