Ekströms goda nyponsoppa

När jag var sex år och gick i lekis, fick vi göra ett studiebesök. Vi åkte till fabriken där man tillverkar Ekströms goda nyponsoppa. Det står nämligen så på fasaden ”Här görs Ekströms goda nyponsoppa”. Det var ett fint besök även om jag som sexåring inte tog till mig allt i tillverkningsprocessen.

När jag 26 år senare, satt och skulle dricka kall nyponsoppa ur en 33 cl förpackning, ifrågasatte min kollega vad jag gjorde.
– Men det är ju inte Ekströms, sa min jämnårige vän.
Efter viss diskussion kom vi fram till att det fanns flera tillverkare. Och att även han varit på studiebesök som liten knodd.

Trots att jag nu, fyrtio år senare, vet att det finns olika varumärken och tillverkare, så väljer jag ändå alltid Ekströms goda nyponsoppa. Det känns som det naturliga valet.

Ett kort studiebesök – och en mycket hållbar marknadsföring med livslång effekt!

7 thoughts on “Ekströms goda nyponsoppa

      • Jag var även på studiebesök på obduktionsavdelningen, som sjuttonåring, på Lasarettet och fick studera hur det går till. Vet inte riktigt hur det påverkat mig men jag tänker på det då och då.

Kommentera

