Babel

Det börjar bli en som en liten tradition, att besöka en inspelning av Babel på Svt. Det är trivsamt, intressant och mycket inspirerande.

Gästerna i det program som sänds på söndag är Majgull Axelsson och Mats Strandberg. Strandberg har jag inte läst medan Axelsson är en författare som jag beundrar allt mer. Minns så väl när en väninna övertygade mig om att läsa Aprilhäxan för många år sedan. Det är en bokupplevelse som berörde mig djupt. Jag heter inte Miriam tillhör ju också listan på fantastiska läsupplevelser. Ser fram emot henne nya bok men jag har även en del annat kvar av läsa från hennes utgivning.

Förutom författarna så tycker jag att det är givande att se Jessica Gedin i verkligenheten. Hon är verkligen professionell, mer än jag kan se via tv-rutan. Gedin är ju även en av Spanarna i P1, så jag vet ju att hon är vetgirig.

En annorlunda och minnesvärd eftermiddag!

9 thoughts on “Babel

  1. Den första bok jag läste av Axelsson var ”Rosario är död”, tror att jag ”bara” var 25 år då men den berörde mig illa. Tänker fortfarande på den och mår dåligt för att sånt händer varje dag. Sedan lyssnade jag på ”Jag heter inte Mirijam” och den tyckte jag om även om ämnet var sorgligt, precis som ”Vad händer med barnen”. Aprilhäxan är nästa på gång.
    Det är få författare som berör. Hon lyckas.

  2. Hur blir man publik där..? Jag gillar Babel även om jag sällan ser det. Läste också Rosario är död i 25-årsåldern och ngt av det sjukaste jag har läst faktiskt och varje gång jag är i Asien och ser äldre män med unga flickor/pojkar tänker jag på det jag läste…

    • Brukar finnas information på deras hemsida inför varje säsong. Eftersom inspelning sker på dagtid så är det ganska lätt att få plats. Idag var det inte ens halvfullt.

  3. Axelsson är en av de få författare som jag letar efter. Annars gillar jag mycket att välja böcker lite slumpvis (o har dåligt minne för namn.)

  4. Ping: Känslan av ett slut | På Gång

Kommentera

